Ciekawostki z przestrzeni NH

« starsza nowsza » lista
29 maja 2012
Roman Gutek o komercjalizacji festiwalu w Cannes
Holy Motors reż. Leos Carax

Garść refleksji Romana Gutka po zakończonym właśnie 65. MFF w Cannes w cotygodniowym felietonie z cyklu "Moje Nowe Horyzonty" w "Gazecie Wyborczej Wrocław":

"Tegoroczny festiwal w Cannes stał pod znakiem filmów zrealizowanych przez znanych twórców, niespotykanej dotychczas obecności aż pięciu amerykańskich obrazów w konkursie głównym i prawie zupełnym brakiem interesujących filmów w innych sekcjach. Werdykt jury, z małymi zastrzeżeniami, można uznać za słuszny.

Od kilku lat w Cannes, ale także na wielkich festiwalach w Wenecji i Berlinie, widoczny jest niepokojący trend: aby mieć film w konkursie głównym festiwalu, wystarczy być znanym reżyserem, najlepiej jeszcze wcześniej tu nagradzanym. Nie do końca ważna jest wartość artystyczna filmu."

Roman Gutek: Święto kina przegrywa z marketingiem (Cannes 2012)

« starsza nowsza » lista
Varia
Klub Krytyków Forum NHCiekawostki z przestrzeni NHXX Konkurs o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka
do góry
pełna wersja strony