W dniach od 6 - 9 września odbędzie się w Sopocie 01. ARTLOOP Festival. Jego widzowie będą mieli okazję obejrzeć m.in. filmy prezentowane podczas MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu.
Sekcja SCREEN podczas 01 ARTLOOP Festival to szeroki przekrój przez aktualne / współczesne kino artystyczne, przekraczające granice filmowej formy, prowokujące do myślenia, sugestywne, momentami kontrowersyjne i z pewnością inspirujące wizualnie. W programie pierwszej edycji festiwalu znalazły się filmy prezentujące rozległe spektrum związków kina ze sztuką. Składają się na niego różnorodne gatunki: dokument, film fabularny, formy eksperymentalne oraz video art.
W programie:
Bombay Beach, reż. Alma Har'el, USA 2011
Comic Book Confidential, reż. Ron Mann, dokument, USA, 1988
Nic osobistego, reż. Urszula Antoniak, Irlandia / Holandia, 2009
Code Blue, reż.Urszula Antoniak, Holandia, Dania, 2011
Arirang, reż. Kim Ki-duk, Korea Południowa, 2011
OPAŁKA - jedno życie, jedno dzieło, reż. Andrzej Sapija, Polska
INNI (Sigur Rós), reż. Vincent Morriset, Islandia, Wielka Brytania, Kanada, 2011
Legenda Kaspara Hausera, reż. Davide Manuli, Włochy 2012
Charlotte Rampling. Spojrzenie, reż. Angelina Maccarone, Niemcy/Francja 2011
Gerhard Richter, reż. Corinna Belz, Niemcy 2011
Dziurka od klucza, reż. Guy Maddin, Kanada 2011
Holy Motors, reż. Léos Carax, Francja 2012
Oliviero Toscani - The Rage Of Images [Gniew Obrazów], reż. Peter Scharf, Katja Duregger, dokument, Niemcy, 2010
Marina Abramović: artystka obecna [Marina Abramović: The Artist Is Present], reż. Matthew Akers, dokument, USA, 2012
Christian Boltanski - Possible Lives - Les vies possibles , reż. Heinz Peter Schwerfel, dokument , Francja
One 11 to 103, John Cage, reż. Henning Lohner, autor / kompozytor John Cage, film eksperymentalny, 1992
Guest of Cindy Sherman, reżyseria: Paul H-O, Tom Donahue, USA, 2008
Ai Weiwei: Bez kompromisów [Ai Weiwei: Without Fear or Favour], reż./prod. Matthew Springford, Wielka Brytania 2011
Art in Cinema [Sztuka w kinie] - kompilacja prac
e-[tożsamość]: Kobiece spojrzenie na tożsamość środowiskach cyfrowych 1982-2000; Video Data Bank