Organizatorzy 14. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty polecają tytuły, których nie można przegapić. Prezentujemy festiwalową Złotą Dziesiątkę dyrektora festiwalu, Romana Gutka.
Moja „10” – bez filmow z konkursów, gdyż nie chcę faworyzować żadnego z tytułów:
Póki szaleństwo nas nie rozdzieli / Feng ai / ’Til Madness Do Us Part, reż. Wang Bing, Hongkong, Francja, Japonia 2013, 229'
Historia mojej śmierci / Història de la meva mort / Story of My Death, reż. Albert Serra, Francja, Hiszpania 2013, 148'
Moje siedem miejsc / Mes sept lieux / My Seven Places, reż. Boris Lehman, Belgia 2014, 323'
Oilfields Mines Hurricanes, reż. Fabian Altenried, Niemcy, Islandia 2014, 122'
Ostatni niesprawiedliwy / Le Dernier des injustes / The Last of the Unjust, reż. Claude Lanzmann, Francja, Austria 2013, 218'
Trudno być Bogiem / Trudno byt’ Bogom / Hard to Be a God, reż. Aleksey German, Rosja 2013, 177'
Wędrówka na Zachód / Xi You / Journey to the West, reż. Tsai Ming-liang, Francja, Tajwan 2014, 56'
Żona policjanta / Die Frau des Polizisten / The Police Officer’s Wife, reż. Philip Gröning, Niemcy 2013, 175'
Biały Bóg / Fehér isten / White God, reż. Kornél Mundruczó, Węgry, Niemcy, Szwecja 2014, 119'
Ana Arabia, reż. Amos Gitai, Izrael, Francja 2013, 75'
Klasyka – moje rekomendacje
Mama i dziwka / La Maman et la putain / The Mother and the Whore, reż. Jean Eustache, Francja 1973, 209'
Nie słyszę już gitary / J’entends plus la guitare / I Can No Longer Hear the Guitar, reż. Philippe Garrel, Francja 1991, 108'
Blue, reż. Derek Jarman, Wielka Brytania 1993, 79'
Stokrotki / Sedmikrásky / Daisies, reż. Věra Chytilová, Czechosłowacja 1966, 74'
Szpital przemienienia / Hospital of the Transfiguration, reż. Edward Żebrowski, Polska 1979, 90'
Paryż, Teksas / Paris, Texas, reż. Wim Wenders, Niemcy Zachodnie, Francja, Wielka Brytania, USA 1984, 147'