reżyseria: | Alvaro Ron | |
scenariusz: | Rafael Alvarez, Clara Viola, Alvaro Ron | |
zdjęcia: | Patrick Rousseau | |
montaż: | Vicente Perez | |
muzyka: | Cesar Benito | |
obsada: | Allie Grant, Miles Heizer, Karen Strassman | |
producent: | Alvaro Ron | |
produkcja: | Seariders Entertainment, El Capitan Pictures | |
właściciel praw: | Network Ireland Television | |
język: | angielski | |
barwa: | kolor | |
Danny zaprosił Sarah na randkę. Żeby wszystko się udało, Sarah musi pożyczyć samochód mamy. Ale mama, doktor Thun, specjalistka od chorób stóp, nie zgadza się – w mieście jest zbyt niebezpiecznie. Dziewczyna, korzystając z nieuwagi mamy, podkrada jednak auto. Szybko okazuje się, że kryje ono niezwykły sekret, będący też sekretem doktor Thun... Tego wieczora Sarah i Danny przeżyją niezwykłą przygodę.
reżyseria: | Simon Bishopp | |
scenariusz: | Simon Bishopp | |
animacja: | Simon Bishopp | |
obsada: | Simon Bishopp, Katja Frimberger (voices) | |
właściciel praw: | Simon Bishopp | |
język: | angielski | |
barwa: | kolor | |
50 lat temu Robot został wysłany w kosmos, by zbadać, czy na Marsie jest życie. Powrócił, ale świat zmienił się tak bardzo, że Robot stał się całkiem bezużyteczny. Samotny i zrezygnowany snuje się po świecie. Aż spotyka Wikinga – starzejącego się, równie osamotnionego wojownika. W tej opowieści o przyjaźni animacja komputerowa łączy się z rysunkiem i „żywymi” zdjęciami, tworząc niezwykłą, poruszającą całość.
reżyseria: | Antje Heyn | |
scenariusz: | Antje Heyn | |
muzyka: | Peer Kleinschmidt | |
animacja: | Alexander Isert, Antje Heyn, Caroline Hamann | |
produkcja: | Protoplanet Studio | |
właściciel praw: | KurzFilmAgentur Hamburg | |
barwa: | kolor | |
Wystarczy do bucików wstawić nogi, dorysować sukienkę, głowę, kucyki, przy stopach kilka kresek – i już zjeżdżamy na nartach. To, co było dziurą, zamienia się w paszczę potwora, który potrafi nadąć się tak, że rozsadza kadr. Dotknięcie czarodziejskiej różdżki zmienia jedno stworzenie w drugie. Prosta, lecz niezwykle pomysłowa animacja, której tematem jest sam rysunek i tworzenie przezeń świata.
reżyseria: | Dina Velikovskaya | |
scenariusz: | Dina Velikovskaya | |
animacja: | Tatiana Yatsina, Khatuna Tatuashvili, Dina Velikovskaya | |
producent: | Lyubov Gaidukova | |
produkcja: | SHAR School-Studio | |
właściciel praw: | Studio Shar | |
barwa: | cz.-b. | |
Afrykańska mama i jej trzech synów, którzy zawsze, w każdej sytuacji mogą liczyć na jej miłość i pomoc. Jest dla nich całym światem i daje im cały świat. Ale kiedy chłopcy dorastają, afrykańska mama zostaje sama, nadal gotowa poświęcić wszystko dla swoich dzieci. Wydaje się, że wszystko straciła – życie jednak płynie dalej. Poruszająca, prosta animacja o więzi, miłości, czasie i ciągłości życia.
reżyseria: | Stefanie Visjager, Katinka Baehr | |
montaż: | Katinka Baehr, Stefanie Visjager | |
dźwięk: | Bente Hamel | |
animacja: | Kris Kobes | |
produkcja: | radiomakers DESMET, NTR, Mediafonds | |
właściciel praw: | Radiomakers Desmet, Stefanie Visjager | |
język: | holenderski | |
barwa: | kolor | |
Tego dnia pogoda była szczególnie meduzowa – tak powiedział tata Jespera. W wodzie przy plaży było ich mnóstwo – fioletowych i błękitnych, przybierających przeróżne kształty. Ale meduzy nie lubią gości, jakby chciały mieć wodę całą dla siebie. Zachwycająca wizualną wyobraźnią animacja łącząca fotografię i animację i kreująca w tym połączeniu całkiem nową rzeczywistość.
reżyseria: | Stefanie Visjager, Katinka Baehr | |
montaż: | Katinka Baehr, Stefanie Visjager | |
animacja: | Kris Kobes | |
produkcja: | radiomakers DESMET, NTR, Mediafonds | |
właściciel praw: | Radiomakers Desmet, Stefanie Visjager | |
język: | holenderski | |
barwa: | kolor | |
Kiedy ukochana kotka Lieuwe zachorowała i umarła, pochował ją w pudełku w ogrodzie. Najpewniej została zjedzona przez robaki. Z których zrobiły się muchy. Których odchody zjadły krowy. Których mleko wypił Lieuwe. Czy to znaczy, że chłopiec ma teraz w sobie coś ze swojej czarnej kotki? To myśl z jednej strony dziwna, z drugiej trochę przyjemna.
reżyseria: | Stefanie Visjager, Katinka Baehr | |
montaż: | Katinka Baehr, Stefanie Visjager | |
dźwięk: | Bente Hamel | |
animacja: | Kris Kobes | |
produkcja: | radiomakers DESMET, NTR, Mediafonds | |
właściciel praw: | Radiomakers Desmet, Stefanie Visjager | |
język: | holenderski | |
barwa: | kolor | |
Czasami Seya płynie z tatą łodzią na bagniska, by tam poszukać kości. Kiedyś, bardzo dawno temu właśnie tam, do głębokich rowów, wyrzucano zdechłe krowy. Kości, które można tam znaleźć mogą być bardzo duże. Potem Seya z tatą układają znaleziska w ogrodzie, rekonstruując w ten sposób niezwykły szkielet. W przyrodzie nic nie ginie, a jej odkrywanie to wspaniała przygoda.
reżyseria: | Jennifer Linton | |
montaż: | Jennifer Linton | |
animacja: | Jennifer Linton | |
obsada: | Nicole Bauman, Matt Speirs (voices) | |
produkcja: | Papercut Pictures | |
właściciel praw: | Papercut Pictures | |
język: | angielski | |
barwa: | kolor | |
Tego dnia Alicja wsiadła do autobusu. Za nią siedział śpiący chłopiec, a przed nią dziwne stworzenia, które zaczęły ją napastliwie zagadywać: czyżby wydawało jej się, że istnieje naprawdę? I nie jest jedynie wytworem fantazji? Ten dialog został zaczerpnięty z książki Alicja po drugiej stronie lustra Lewisa Carrolla, ale reżyserka przeniosła Alicję do współczesnego Toronto. Efekt jest hipnotyzujący.
reżyseria: | Veronika Zacharová | |
scenariusz: | Veronika Zacharová | |
animacja: | Veronika Zacharová | |
produkcja: | UTB FMK | |
właściciel praw: | Lukáš Gregor, Faculty of Multimedia Communications, Tomas Bata, University in Zlín | |
język: | czeski | |
barwa: | kolor | |
Czy wiedzieliście, że niedźwiedź grizzly uważany za samotnika tak naprawdę uwielbia ludzi? I że niedźwiedź kodiacki czerpie przyjemność z grabienia liści? A o misiu polarnym i jego upodobaniu do bitej śmietany? Ale tylko tej prawdziwej, nie ze sprayu. Zabawna, oszczędna w rysunku, ale wyrazista animacja prezentująca pięć niezwykłych faktów dotyczących niedźwiedzi.
Opracowanie: Karolina Kosińska