Grand Prix:
Ostatnie dni miasta / Akher ayam el madina / In the Last Days of the City, reż. Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie 2016, 118'
Jury: Za poruszającą i wyjątkowo osobistą symfonię miasta, która zabiera widzów w podróż, wiążąc to, co najbardziej intymne, ze stanem świata, w którym aktualnie żyjemy. Nagrodę przyznaliśmy filmowi, który płynie z serca.
Nagroda FIPRESCI:
Mroczne bestie / Oscuro animal / Dark Beast, reż. Felipe Guerrero, Kolumbia, Argentyna, Holandia, Niemcy, Grecja 2016, 107'
Jury: Za znakomite zdjęcia i reżyserską biegłość w filmie, w którym obrazy mówią więcej niż słowa, w dżungli strachu i przemocy.
Nagroda Publiczności:
Wszystkie nieprzespane noce / All These Sleepless Nights, reż. Michał Marczak, Polska, Wielka Brytania 2016, 100'
Za odważne, szczere, bezkompromisowe kino, za nieudawanie, za inność, za 100-minutowy odlot, za poruszenie w nas emocji, które uśpiliśmy dorosłością, za głupią młodość, za którą tak nieodwracalnie tęsknimy. (David Hanson)
Główna Nagroda:
Magiczna substancja we mnie / A Magical Substance Flows Into Me, reż. Jumana Manna, Palestyna 2015, 68'
Specjalne Wyróżnienie:
Bardzo romantycznie / Muito romântico, reż. Melissa Dullius, Gustavo Jahn, Niemcy, Brazylia 2016, 72'
III nagroda:
Cinéma Concret, reż. Makino Takashi, Japonia, Holandia 2015, 24'
Jury: Autor z wielką umiejętnością kreuje i kontroluje każdy moment filmu, jak gdyby obraz i dźwięk w nim wykorzystane były jedynymi możliwymi wyborami, aby stworzyć wszechogarniające doświadczenie zmysłowe.
II nagroda:
Nie sądzę, że mogę zobaczyć wyspę / I don’t think I can see an Island, reż. Emmanuel Lefrant, Christopher Becks, Francja 2016, 4'
Jury: Wielki mały klejnot, który łączy - w sposób poetycki, nigdy mentorski - sugestywne obrazy oraz mocne (choć niebezpośrednie) refleksje teoretyczne na temat niejednoznaczności prawdy i fałszu oraz rzeczywistości i możliwości tego, z czym konfrontują nas realia i prawa natury.
I nagroda (ex aequo):
Kwassa Kwassa, reż. Tuan Andrew Nguyen, Superflex, Dania, Wietnam 2015, 19'
Jury: Za połączenie języka mitu z nową estetyką, tak aby ukazać nowy krytyczny punkt widzenia na palące problemy współczesnego świata.
I nagroda (ex aequo):
Ze wszystkimi naszymi aparatami / With All Our Cameras, reż. Miguel López Beraza, Hiszpania, Węgry 2016, 27'
Jury: Film, wykorzystując konwencjonalną formę portretu i obrazu biograficznego, odzwierciedla złożoność relacji pomiędzy obrazem a ruchem, pomiędzy autorem a postacią, pomiędzy życiem codziennym a tworzeniem mitów, cały czas pisząc historię na nowo i oddając wielce umiejętnie kalejdoskop technik i mediów.
III nagroda:
Więzi / Close Ties, reż. Zofia Kowalewska, Polska 2016, 18'
II nagroda:
16.03, reż. Natalia Siwicka, Polska 2016, 16'
I nagroda:
Nauka / Education, reż. Emi Buchwald, Polska 2016, 19'
najlepszy wideoklip:
Limbs of Sun, reż. Krzysztof Skonieczny, Jacqueline Sobiszewski, Polska 2016, 10'
najlepszy film:
Goran The Camel Man, reż. Marcin Lesisz, Polska, Gruzja 2016, 17'
Nagroda Specjalna:
Tu Do / Asia Mina, reż. Maciej Gryzełko, Polska 2015, 4'