Viva
Rok 1972. Barbi Smith jest młoda, naiwna i ciekawa świata. Życie upływa jej na czekaniu na zapracowanego męża,w domku na przedmieściach LA. Gdy obowiązki służbowe zajmują biedakowi coraz więcej czasu, Barbi rusza w miasto szukać (wolnej) miłości i trafia w sam środek rewolucji seksualnej: na wiece naturystów czy swingerskie orgietki. Niefortunne przygody znudzonej żony, eksperymentującej z narkotykami i seksem, pokazane są w stylu kina sexploitation, w którym golizna na ekranie ma być przestrogą przed moralnym upadkiem. Viva jest nostalgiczną kapsułą czasu, to erotyk softcore z manieryczną grą, sztucznymi dialogami i umowną fabułą rodem z lat 70. Anna Biller – wszechstronna reżyserka – nie tylko zagrała główną rolę, lecz także z fetyszystycznym zapałem skompletowała wszystkie kostiumy i rekwizyty. Przez lata przeczesywała pchle targi w poszukiwaniu stylowych poliestrowych kreacji, opartowych deseni i opływowych suszarek do włosów. Efekt jest oszałamiający!
Anna Biller
Artystka wizualna i reżyserka mieszkająca w Los Angeles. W swoich filmach dekonstruuje modele kobiecości stworzone przez kino gatunkowe: hollywoodzkie i europejskie, bawi się też konwencjami włoskiego giallo czy soft porno z lat 60. Sama robi scenografię i szuka vintage’owych kostiumów do swoich wystylizowanych filmów. Viva i Czarownica miłości to jej dwa filmy pełnometrażowe.
1994 Trzy wersje mnie jako królowej / Three Examples of Myself as Queen (short)
2001 A Visit From the Incubus (short)
2001 Hipnotyzer / The Hypnotist (short)
2007 Viva
2016 Czarownica miłości / The Love Witch