en
Ostatnie dni miasta Ostatnie dni miasta

Laureaci 16. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty

Międzynarodowy Konkurs Nowe Horyzonty

Grand Prix:

Ostatnie dni miasta / Akher ayam el madina / In the Last Days of the City, reż. Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie 2016, 118'

Jury: Za poruszającą i wyjątkowo osobistą symfonię miasta, która zabiera widzów w podróż, wiążąc to, co najbardziej intymne, ze stanem świata, w którym aktualnie żyjemy. Nagrodę przyznaliśmy filmowi, który płynie z serca.

Nagroda FIPRESCI:

Mroczne bestie / Oscuro animal / Dark Beast, reż. Felipe Guerrero, Kolumbia, Argentyna, Holandia, Niemcy, Grecja 2016, 107'

Jury: Za znakomite zdjęcia i reżyserską biegłość w filmie, w którym obrazy mówią więcej niż słowa, w dżungli strachu i przemocy.

Nagroda Publiczności:

Wszystkie nieprzespane noce / All These Sleepless Nights, reż. Michał Marczak, Polska, Wielka Brytania 2016, 100'

Za odważne, szczere, bezkompromisowe kino, za nieudawanie, za inność, za 100-minutowy odlot, za poruszenie w nas emocji, które uśpiliśmy dorosłością, za głupią młodość, za którą tak nieodwracalnie tęsknimy. (David Hanson)

Międzynarodowy Konkurs Filmy o Sztuce

Główna Nagroda:

Magiczna substancja we mnie / A Magical Substance Flows Into Me, reż. Jumana Manna, Palestyna 2015, 68'

Specjalne Wyróżnienie:

Bardzo romantycznie / Muito romântico, reż. Melissa Dullius, Gustavo Jahn, Niemcy, Brazylia 2016, 72'

konkurs europejskie filmy krótkometrażowe

III nagroda:

Cinéma Concret, reż. Makino Takashi, Japonia, Holandia 2015, 24'

Jury: Autor z wielką umiejętnością kreuje i kontroluje każdy moment filmu, jak gdyby obraz i dźwięk w nim wykorzystane były jedynymi możliwymi wyborami, aby stworzyć wszechogarniające doświadczenie zmysłowe.

II nagroda:

Nie sądzę, że mogę zobaczyć wyspę / I don’t think I can see an Island, reż. Emmanuel Lefrant, Christopher Becks, Francja 2016, 4'

Jury: Wielki mały klejnot, który łączy - w sposób poetycki, nigdy mentorski - sugestywne obrazy oraz mocne (choć niebezpośrednie) refleksje teoretyczne na temat niejednoznaczności prawdy i fałszu oraz rzeczywistości i możliwości tego, z czym konfrontują nas realia i prawa natury.

I nagroda (ex aequo):

Kwassa Kwassa, reż. Tuan Andrew Nguyen, Superflex, Dania, Wietnam 2015, 19'

Jury: Za połączenie języka mitu z nową estetyką, tak aby ukazać nowy krytyczny punkt widzenia na palące problemy współczesnego świata.

I nagroda (ex aequo):

Ze wszystkimi naszymi aparatami / With All Our Cameras, reż. Miguel López Beraza, Hiszpania, Węgry 2016, 27'

Jury: Film, wykorzystując konwencjonalną formę portretu i obrazu biograficznego, odzwierciedla złożoność relacji pomiędzy obrazem a ruchem, pomiędzy autorem a postacią, pomiędzy życiem codziennym a tworzeniem mitów, cały czas pisząc historię na nowo i oddając wielce umiejętnie kalejdoskop technik i mediów.

 

konkurs polskie filmy krótkometrażowe

III nagroda:

Więzi / Close Ties, reż. Zofia Kowalewska, Polska 2016, 18'

II nagroda:

16.03, reż. Natalia Siwicka, Polska 2016, 16'

I nagroda:

Nauka / Education, reż. Emi Buchwald, Polska 2016, 19'

 

Konkurs Powiększenie

najlepszy wideoklip:

Limbs of Sun, reż. Krzysztof Skonieczny, Jacqueline Sobiszewski, Polska 2016, 10'

najlepszy film:

Goran The Camel Man, reż. Marcin Lesisz, Polska, Gruzja 2016, 17'

Nagroda Specjalna:

Tu Do / Asia Mina, reż. Maciej Gryzełko, Polska 2015, 4'