Skowyt III: Torbacze
Trzecia część trylogii o wilkołakach, zapoczątkowanej filmem Joe Dantego z 1981 roku. Tym razem akcja rozgrywa się w Australii w czasie zimnej wojny. Amerykański antropolog, profesor Beckmayer, na polecenie samego prezydenta USA, przybywa na Antypody, by rozwikłać sprawę przypadków wilkołactwa, ujawniających się w różnych częściach świata – również w Australii. Tam poznaje przedstawicielkę rasy wilkołaczej, piękną dziewczynę o imieniu Jerboa, która przybyła do Sidney, uciekając przed przedstawicielami swego plemienia, a zwłaszcza przed wodzem grupy – demonicznym ojczymem, przy pełni księżyca zamieniającym się w potężną i okrutną bestię.
Mora już wcześniej realizował poważne horrory o wilkołakach (znakomita Bestia we mnie, 1982), ale ktoś, kto spodziewałby się po Skowycie III realistycznego filmu grozy, w stylu klasycznych opowieści o wilkołakach, srogo się zawiedzie. Bo choć jest tu kilka prawdziwie mrożących krew w żyłach fragmentów, to tak naprawdę mamy do czynienia z campową komedią grozy, pełną przezabawnych dialogów i scen oraz z melodramatem o miłości człowieka i kobiety-wilkołaka. W małej, ale jakże ważnej rólce (żywego żeru dla nocnej bestii) pojawia się sama Nicole Kidman, u progu swojej filmowej kariery.
Piotr Kletowski
Philippe Mora
Urodzony w 1949 roku w Paryżu, w rodzinie o tradycjach artystycznych (jego ojciec założył australijskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej). Reżyser, scenarzysta i producent filmowy. Samouk. Po zrealizowaniu serii kontrowersyjnych kreacyjnych dokumentów (m.in. Swastyki – zmontowanej z domowych filmów Ewy Braun) oraz filmów edukacyjnych dla BBC, związał się na stałe z kinem australijskim, jako jeden z czołowych przedstawicieli nurtu Ozploitation (filmów gatunkowych realizowanych na antypodach, wykorzystujących formułę hollywoodzkiego kina gatunkowego). Okazjonalnie realizuje filmy w USA (psychologiczny film science fiction Wspólnota). Kino Mory przełamuje wszelkie konwencje, łączy różne stylistyki i niemal zawsze przesycone jest niepokornym, surrealistycznym humorem.
1969 Trouble in Molopolis
1973 Swastyka
1976 Mad Dog Morgan
1982 The Beast Within
1989 Communion
1997 Snide and Prejudice
2009 The Gertrude Stein Mystery or Some Like It Art