Jennifer Reeves – filmy krótkie 2
Chronic
reżyseria: | Jennifer Reeves |
scenariusz: | Jennifer Reeves |
zdjęcia: | Jennifer Reeves |
montaż: | Jennifer Reeves |
obsada: | Jennifer Reeves, Noelle Kalom, Barbara Lee, Bill Bronson, Jeanne Liotta |
producent: | Jennifer Reeves |
produkcja: | Sparky Pictures |
właściciel praw: | Jennifer Reeves |
nagrody: | Oberhausen ISFF 1997 - nagroda FIPRESCI, nagroda główna / FIPRESCI Prize, Main Prize, New York ISFF 1997 - najlepszy film / Best Film |
wersja językowa: | angielska |
Chronic to eksperymentalny pamiętnik dojrzewania, przepełniona lękiem opowieść o poszukiwaniu tożsamości w świecie przemocy. Film jest wstępem do The Time We Killed. Gwałt, ciąża, zawód miłosny, ciągłe ocieranie się o samobójczą śmierć, wewnętrzny bunt i obawa, związana z bezbronnością kobiecego ciała, spowodują, że Gretchen trafi do szpitala psychiatrycznego. W szpitalu, a potem w wielkim mieście, w którym zamieszka, zafascynowana różnymi obliczami kobiecości, zyska nowe przyjaciółki i kochanki.
Elations in Negative
reżyseria: | Jennifer Reeves |
scenariusz: | Jennifer Reeves |
zdjęcia: | Jennifer Reeves |
montaż: | Jennifer Reeves |
producent: | Jennifer Reeves |
produkcja: | Sparky Pictures |
właściciel praw: | Jennifer Reeves |
wersja językowa: | brak dialogów |
Krwawa adaptacja wiersza Williama Carlosa Williamsa, amerykańskiego modernisty i imaginisty. Dla Williamsa poezja była polem, czystą płaszczyzną, na której umieszcza się obraz poetycki, charakteryzujący się jasnością i dokładnością detali. Jennifer Reeves w transgresyjnym stylu odpowiada na pytania stawiane przez niego w wierszu.
Fear of Blushing
reżyseria: | Jennifer Reeves |
scenariusz: | Jennifer Reeves |
zdjęcia: | Jennifer Reeves |
montaż: | Jennifer Reeves |
producent: | Jennifer Reeves |
produkcja: | Sparky Pictures |
właściciel praw: | CFMDC |
wersja językowa: | angielska |
Niezwykłe kolory i korozja obrazu w jednym, lęk przed prędkością i fascynacja nieuchwytnością zmiany. Wstyd i przyjemność. Abstrakcyjne eksperymenty Jennifer Reeves można interpretować, posługując się wskazówkami zawartymi w ich tytułach. Reżyserka tworzy niepokojącą przestrzeń wizualną i dźwiękową, łącząc w zaskakujących konfiguracjach kształty, zapętlone głosy, zniekształcone muzyczne frazy.
Girls Daydream about Hollywood
reżyseria: | Jennifer Reeves |
scenariusz: | Jennifer Reeves |
zdjęcia: | Jennifer Reeves |
montaż: | Jennifer Reeves |
producent: | Jennifer Reeves |
produkcja: | Sparky Pictures |
właściciel praw: | Jennifer Reeves |
wersja językowa: | angielska |
Kolaż fragmentów emocjonalnego krajobrazu, w którym nakładają się na siebie i mieszają telewizyjne klipy z barowymi rozmowami, wspomnienia gwałtu z nienazwanymi fantazjami. Próba rekonstrukcji zdarzeń, która wciąż się rozpada. Złożoność i niejasność nie po raz pierwszy triumfuje w filmie Jennifer Reeves.
Light Work Mood Disorder
reżyseria: | Jennifer Reeves |
scenariusz: | Jennifer Reeves |
zdjęcia: | Jennifer Reeves |
montaż: | Jennifer Reeves |
muzyka: | Anthony Burr |
producent: | Jennifer Reeves |
produkcja: | Sparky Pictures |
właściciel praw: | Filmmakers Cooperative |
wersja językowa: | brak dialogów |
Rozwinięcie wątków Light Work I. Film prezentowany w formie podwójnej projekcji, często jako filmowo-dźwiękowy performance na żywo, ilustrowany pulsującą w zmiennym rytmie, elektroniczną, eksperymentalną muzyką Anthony'ego Burra. Tematem pozostaje niepokojąca w swojej niedoskonałości, archaiczna XX-wieczna technologia przeciwstawiona z jednej strony formom organicznym, światom genetycznych mutacji, z drugiej - cyfrowemu charakterowi XXI w.
Agnieszka Szeffel
We Are Going Home
reżyseria: | Jennifer Reeves |
scenariusz: | Jennifer Reeves |
zdjęcia: | Jennifer Reeves |
montaż: | Jennifer Reeves |
obsada: | Deirdre Logue, Veronica Disanto, Jennifer Reeves, Joey Lee |
producent: | Jennifer Reeves |
produkcja: | Sparky Pictures |
właściciel praw: | Jennifer Reeves |
nagrody: | Ann Arbor FF 1999 - Film Coop Award |
wersja językowa: | brak dialogów |
Film nakręcony latem 1997 r. na eksperymentalnej filmowej farmie w Ontario, należącej do reżysera, Philipa Hoffmana, poświęcony pamięci jego przedwcześnie zmarłej partnerki, reżyserki i pisarki Marian McMahon. To zapis pragnień, przeplatających się ze sobą, poetyckich wizji należących do trzech kobiet. W efekcie ręcznej obróbki taśmy 16 mm rzeczywiste wiejskie krajobrazy nabierają wymiaru pejzażu wewnętrznego.