Wypadek
Dwie kobiety jadą przez wulkaniczną równinę. Lane, która prowadzi, jest Amerykanką; pasażerka, Christina - jest krytykiem literackim. Jadą, aby przeprowadzić wywiad ze słynnym pisarzem. W pierwszej scenie, wyraźnie nawiązującej do Smash Palace Rogera Donaldsona, Lane traci kontrolę nad samochodem. Christina cudem uchodzi z życiem i nieprzytomna trafia do szpitala. W międzyczasie Lane udaje się skontaktować z pisarzem, Colinem, i zaprzyjaźnić się z jego 15-letnią córką. Dziewczyna, która wychowuje się bez matki, jest nią zafascynowana i przeżywa zawód, kiedy kobieta nawiązuje romans z jej ojcem. Zwraca się w stronę Christiny - ta początkowo nadal jest w śpiączce, ale z czasem udaje się z nią nawiązać kontakt. Wydaje się, że zarówno ona, jak i Angela mają powód do zemsty na Lane.
Brian McDonnell, North & South
W Crush, podobnie jak w wielokrotnie nagradzanym, krótkometrażowym Kitchen Sink, Maclean opowiada o kruchej równowadze w związkach damsko-męskich. Oba filmy mają podobny ton. Mroczne, psychologiczne manewry rodzą napięcie i momentami stają się naprawdę dramatyczne, a postaci wydają się wyjątkowo prawdziwe.
FF Dublin 1993
Alison Maclean urodziła się w rodzinie nowozelandzkiej mieszkającej w Ottawie w Kanadzie, a do ojczyzny powróciła jako 14-latka. Już jako bardzo młoda dziewczyna była artystycznie uzdolniona, studiowała na akademii w Auckland rzeźbę i fotografię, a następnie poświęciła się kinu. Zaczynała karierę jako asystentka w pionie produkcyjnym. Spotkanie z producentką Brigid Ikin
Wybrana filmografia:
1989 Kitchen Sink
1992 Crush
1997 Subwaystories: Tales from the Underground (współreż./co-dir.)
1999 Jesus' Son
2004 Persons of Interest (dok./doc.)