High-Rise
Książka ta jest dzisiaj tak samo aktualna jak kiedyś – mówił Ben Wheatley o adaptowanej przez siebie powieści J.G. Ballarda Wieżowiec. Napisana w latach 70., osadzona jest w niedalekiej przyszłości, w której obecnie żyjemy. Innymi słowy, niemalże przeżywamy tamten czas na nowo. I coś w tym jest, szczególnie że o ekranizacji mówiło się niedługo po premierze książki, czyli przed około 40 laty. Wheatleyowi udało się oddać paranoiczny klimat prozy Ballarda. Używając bezkompromisowych, acz niedosłownych i niekoniecznie łatwych do odczytania metafor, Wheatley zobrazował konflikt społeczny pomiędzy mieszkańcami luksusowego apartamentowca. High-Rise to przede wszystkim film stawiający na pieczołowicie dopracowaną stronę wizualną, akcentującą frenetyczny sposób narracji. Taka stylistyka ma na celu ujęcie filmowego spektaklu w nawias umowności przy jednoczesnym zachowaniu mrocznej, satyrycznej wymowy pierwowzoru.
Ben Wheatley
Zaczynał jako animator oraz twórca interaktywnych gier, które zamieszczał na swojej stronie internetowej prowadzonej z żoną, scenarzystką i montażystką Amy Jump. Zauważony po zdobyciu nagrody na festiwalu reklam w Cannes za wyreżyserowany przez siebie klip, otrzymał ofertę pracy w brytyjskiej telewizji. Od 2009 roku kręci pełne metraże, dokonując częstych mariaży gatunkowych i eksperymentując z formą. Na premierę czeka jego kolejny film, Free Fire.
2009 Down Terrace
2011 Lista płatnych zleceń / Kill List
2012 Turyści / Sightseers
2013 A Field in England
2015 High-Rise