Aktualności
"Sekret" od 19 kwietnia w polskich kinach
W 2011 roku podczas 11. MFF Nowe Horyzonty we Wrocławiu Przemysław Wojcieszek zaprezentował widzom swój nowy projekt Hand in Glove. Powstał z niego Sekret, zrealizowany w innowacyjnej technologii HDSLR. Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, oddane idei promowania niezależnego, nowohoryzontowego kina zostało jego koproducentem i dystrybutorem. Twórczość Wojcieszka jest dobrze znana festiwalowej publiczności, podczas 10. edycji Nowych Horyzontów w 2010 roku międzynarodowe jury przyznało reżyserowi nagrodę główną w konkursie Nowe Filmy Polskie za Made in Poland. Zdjęcia do Sekretu powstały jesienią 2011 roku we Wrocławiu i okolicach. Premiera najnowszego filmu wrocławskiego reżysera odbyła się podczas 62. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie (9 - 19 lutego 2012). To już trzeci film Wojcieszka prezentowany w Berlinie w eksperymentalnej sekcji Forum. Na ekrany polskich kin film wejdzie 19 kwietnia.
Sekret otrzymał wyróżnienie na Gdynia Film Festival 2012 „za odwagę w poruszaniu tematów, które do tej pory nie zostały w polskim kinie dostrzeżone” oraz Nagrodę im. Andrzeja Munka w kategorii Najlepsze Zdjęcia (przyznawana przez łódzką PWSFTViT).
16 kwietnia (wtorek) o godz. 20.00 w Kinie Nowe Horyzonty we Wrocławiu (sala nr 8) odbędzie się premiera Sekretu z udziałem reżysera.
Przemysław Wojcieszek: „Jest Holocaust, drag queen, dużo cytatów z Madonny, bohaterowie nie mizdrzą się do widza i nie próbują być sympatyczni. Film jest bardzo formalny i konfrontacyjny. To dobrze, bo to właśnie tanie i offowe kino powinno być konfrontacyjne. Nie jestem od tego, żeby się podobać, ale żeby robić ważne filmy na ważne tematy, w najbardziej oryginalny sposób na jaki mnie stać. (…)
Film nakręciliśmy aparatami Canona: 5D i 7D, w pełnym HD. Jest bardzo kolorowo, a jednocześnie sterylnie. Niesamowite, że film kręcony lustrzanką cyfrową kwalifikuje się na tak duży festiwal filmowy jak Berlinale. To ogromny przełom w kinie i w produkcji filmowej. Skala produkcji w kinie offowym jest zawsze wypadkową ilości posiadanych pieniędzy, zdolności organizacyjnych i planowanego efektu. Jeśli porównałbym moje ekipy, tę od Zabij ich wszystkich, oraz tę z Sekretu - to okazałoby się, że były bardzo podobne, różnica polega na tym, że unowocześniły się narzędzia. Zabij ich wszystkich jest jeszcze prymitywne, Sekret to już w pełni profesjonalny film.” („Perspektywy”)