Aktualności
Ruszyła ogólnopolska kampania "Oglądam, czuję, myślę - młodzi w kinie"
Inicjatorem kampanii „OGLĄDAM, CZUJĘ, MYŚLĘ – MŁODZI W KINIE” są Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Cel to pokazanie, że kontakt z ambitnym, nieszablonowym kinem kształtuje osobowość, światopogląd i wrażliwość młodych ludzi.
Podstawą kampanii jest pierwszy w Polsce raport o wpływie kina na postawy i emocje młodych. Powstał na bazie badania wykonanego przez Grupę IQS na zlecenie Stowarzyszenia Nowe Horyzonty (próba ogólnopolska, nastolatki w wieku 15-19 lat). Badanie pokazało, że młodzi na dużym ekranie szukają siebie. Chcą oglądać więcej filmów pokazujących nielukrowaną miłość i współczesną Polskę. Brakuje im filmów o negatywnych skutkach konsumpcjonizmu i buncie przeciwko rodzicom. Filmy o dyskryminacji czy chorobie pomagają im przewartościować własne życie.
„Wiedzę na temat innych ludzi i świata zdobywamy przez sztuki narracyjne, a film ma z nich wszystkich największą siłę” – mówił Krzysztofa Zanussi, podczas spotkania inaugurującego kampanię.
Drugi filar kampanii to premierowe filmy promujące kampanię i nawiązujące do tematyki raportu, z udziałem znakomitych polskich aktorów: Jacka Poniedziałka, Łukasza Simlata, Marii Pakulnis, Ilony Ostrowskiej oraz Roberta Gonery. Filmy opieką reżyserską objął je Bartosz Konopka. A całej kampanii patronuje również Krzysztof Zanussi.
Filmy, podobnie jak raport skupiają się na pięciu tematach: tożsamość, empatia, wielokulturowość, konsumpcjonizm i bunt. Łukasz Simlat konfrontuje się z własną tożsamością. Jacek Poniedziałek mierzy się z empatią. Ilona Ostrowska opowiada o wielokulturowości. Maria Pakulnis - o buncie. Robert Gonera mówi o konsumpcjonizmie.
Wszystkie filmy oraz wypowiedzi Przyjaciół kampanii oglądać można na blogu: ogladamczujemysle.blogspot.com
Pobierz notatkę i materiały prasowe, w których znajduje się opracowanie raportu o wpływie kina na postawy i emocje młodych ludzi.