Berberian Sound Studio
Lata 70., Włochy. Do studia postprodukcyjnego przybywa inżynier dźwięku Gilderoy, aby udźwiękowić film giallo. Jego angielska rezerwa musi się zmierzyć z włoskim temperamentem ekipy i niezwykłymi zdarzeniami tak w filmie, jak i w tytułowym studiu. Przesiąknięte jest ono bowiem atmosferą grozy i nieufności. A może to bohater odchodzi od zmysłów? Berberian Sound Studio skupia się na sposobie, w jaki za pomocą mikrofonów i patentów imitatorskich wyczarowuje się magię kina. Rola dźwięku jest szczególna właśnie w horrorze, choć jak mówi filmowy reżyser: To nie horror! To film Santiniego! Moje filmy są brutalne, ale takie jest i życie. Gratka zarówno dla fanów Daria Argento, jak i dla wszystkich zainteresowanych „kuchnią kina”.
nagrody
British Independent Film Awards 2012 – Best Director, Best Actor, Best Achievement In Production; Evening Standard British Film Awards 2013 – Best Actor; Gérardmer FF 2013 – International Critics Award, Special Jury Prize; London Critics Circle Film Awards 2013 – British Actor of the YearPeter Strickland
Urodził się w 1973 roku w angielskim Reading. Pół-Brytyjczyk, pół-Grek, przez wiele lat pomieszkiwał w różnych zakątkach wschodniej części Europy, m.in. na Węgrzech i w Słowacji. W 1997 roku na Berlinale pokazano jego krótkometrażowy film Bubblegum. Pełnometrażowy debiut, osadzony w Transylwanii obraz Katalin Varga, nakręcił za pieniądze odziedziczone po zmarłym wujku. Film pokazywany był podczas dziewiątej edycji Nowych Horyzontów, a na Berlinale zdobył Srebrnego Niedźwiedzia za osiągnięcia w dziedzinie udźwiękowienia. To właśnie dźwięk odgrywa kluczową rolę w twórczości Stricklanda, który zanim zaczął kręcić filmy, zajmował się muzyką eksperymentalną.
1997 Bubblegum (short)
2004 A Metaphysical Education (short)
2009 Katalin Varga
2012 Berberian Sound Studio