Godziny otwarcia
Co sprawia, że o niektórych ludziach chcemy wiedzieć wszystko, a z innymi nie mamy ochoty zamienić nawet pół słowa? Zazwyczaj drobiazg. Może skaza, którą dostrzegamy w doskonałym na pozór wizerunku. Johann jest strażnikiem w wiedeńskim Kunsthistorisches Museum i na piękne obrazy uwielbia patrzeć godzinami. Jednak pewnego dnia jego wzrok przyciąga postać kobiety. Anne przyjechała do Austrii z Montrealu. Odwiedza w szpitalu kuzynkę leżącą w śpiączce. Jest znudzona patrzeniem, potrzebuje autentycznej rozmowy i dzielenia się wrażeniami. Czy Johann ośmieli się wejść z Anne w głębszą relację? Czy narracja z offu w tym filmie jest jak nitka, która wskazuje drogę w labiryncie pełnym emocji, zagraconym setkami zakurzonych historii?
nagrody
Locarno IFF 2012 – C.I.C.A.E. Art Cinema AwardJem Cohen
Urodził się w Kabulu w 1962 roku, mieszka w Nowym Jorku. Ukończył Wesleyan University na kierunku malarstwo i fotografia. Wśród jego pełnych metraży są fabuły, m.in. Chain (2004) i Evening’s Civil Twilight in Empires of Tin (2008), oraz dokumenty, np. Benjamin Smoke (2000). Doczekał się retrospektyw w Museum of Modern Art i Whitney Museum w Nowym Jorku. Jego najnowsze projekty to seria Gravity Hill Newsreels (na temat okupacji Wall Street) i We Have an Anchor (portret wyspy Cape Breton). Artysta współpracował ze sławami sceny muzycznej – Patti Smith, Godspeed You Black Emperor! i Vickiem Chesnuttem. Dwa lata temu widzowie Nowych Horyzontów mogli oglądać w konkursie głównym film Grawitacja była wtedy wszędzie, gdzie Cohen był współautorem zdjęć.
2010 Anna Truitt, Working (short)
2004 Chain
2003 Instrument (doc.)
2000 Benjamin Smoke (doc.)
2012 Godziny otwarcia / Museum Hours