Halley
Alberto nie jest w stanie dłużej ukrywać, że… umarł, a jego ciało znajduje się w stanie rozkładu. Prowizoryczne opatrunki przestają działać, a psujące się organy wydzielają paskudną woń. Zanim jednak nasz protagonista skonfrontuje się z ostatecznością, zaprzyjaźni się z Silvią, jego wymagającą, ale życzliwą szefową. Dzieło Sebastiána Hofmanna odczytać można jako efektowną metaforę. Bohater filmu pracuje w końcu na siłowni – w miejscu, gdzie obowiązuje bezwzględny kult ciała. W tym skromnym i nastrojowym utworze, choć zawierającym wyraziste elementy gotyckiego body horroru, reżyser z powodzeniem demaskuje obłudę dzisiejszego, zbudowanego z pozornej doskonałości świata, co doceniono w Rotterdamie nominacją do nagrody głównej festiwalu.
Sebastián Hofmann
Urodził się w 1980 roku w Meksyku. Studiował scenopisarstwo u Todda Solondza, ukończył prestiżową Art Center College of Design w Pasadenie. Zaczynał jako montażysta i operator kamery, od lat związany jest z uznaną firmą producencką Mantarraya. Zrealizował kilka eksperymentalnych krótkometrażówek i teledysków dla niezależnych muzyków. Jest cenionym artystą wizualnym – jego prace pokazywano m.in. w galeriach w Nowym Jorku, Sydney, Rio de Janeiro i Berlinie. W 2012 roku nakręcił swój pełnometrażowy debiut pt. Halley.
2010 Los micro burgueses (web series)
2010 Jaime Tapones / Plugs (short)
2011 También las calles (short)
2011 Ismael (short)
2012 Halley