Sekret
W swoim najnowszym filmie czołowy enfant terrible polskiego kina dokonał gruntownej przewrotki stylistycznej: dotychczasowe, napędzane punkową energią klasyczne narracje zastąpił niemal pozbawioną dialogów, emocjonalną psychodramą, która rozgrywa się między trójką bohaterów: wnukiem, dziadkiem i dziewczyną. Historia Ksawerego i Karoliny, którzy próbują przedrzeć się przez mur wybudowany przez Jana i zmusić go do przyznania się do mordu na żydowskiej rodzinie, hipnotyzuje teledyskowym rytmem przemieszanym z długimi scenami nakręconymi w jednym ujęciu oraz skłania do refleksji nad sensem i potrzebą rozjątrzania zagojonych ran. Zbrodnia u Wojcieszka nie doczeka się kary, tak jak odkrycie sekretu nie przyniesie katharsis.
Przemysław Wojcieszek
Reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Wrocławskim. Jest autorem scenariusza do filmu Poniedziałek Witolda Adamka, napisał również scenariusze do wszystkich swoich filmów. Zadebiutował jako reżyser w 1999 roku filmem Zabij ich wszystkich. W 2005 roku otrzymał Paszport „Polityki” w kategorii Film za oryginalne dzieła będące manifestem pokolenia trzydziestolatków szukających dla siebie miejsca w naszej rzeczywistości. W 2004 roku zadebiutował w teatrze jako autor i reżyser sztuki Made in Poland. Dotychczas wyreżyserował dziesięć sztuk teatralnych. Filmy Doskonałe popołudnie, Made in Poland i Sekret były pokazywane na Berlinale.
2001 Głośniej od bomb / Louder Than Bombs
2004 W dół kolorowym wzgórzem / Down Colourful Hill
2005 Doskonałe popołudnie / The Perfect Afternoon
2010 Made in Poland
2012 Sekret / Secret