Absolutely Modern
Znany nowohoryzontowej publiczności Philippe Mora wciela się w rolę Lorda Steinwaya, renomowanego krytyka sztuki, zajmującego się dociekaniem, jakie znaczenie dla modernizmu miała seksualność uosabiana przez muzy wielkich artystów. W szykowanych przez Steinwaya podróżach po meandrach sztuki w rodzaju reportaży Czy punk był nowoczesnym modernizmem? przeszkadza pojawienie się 29-letniego piłkarza oznajmiającego, że jest jego synem. W tym momencie opowieść sama skręca w stronę modernistycznego eksperymentu, w którym najmniej pożądana jest klasyczna struktura. Kultura okazuje się wielkim śmietniskiem, a film Mory, krzyżując kino parodystyczne z dramatem ojcowskim, napełnia się absurdem. Absolutely Modern poświęcone jest pamięci zaprzyjaźnionej z rodziną Mory, australijskiej kolekcjonerki sztuki Sweeney Reed.
Philippe Mora
Urodził się w 1949 roku w Paryżu, w rodzinie o tradycjach artystycznych (jego ojciec założył australijskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej). Reżyser, scenarzysta i producent filmowy. Samouk. Po zrealizowaniu serii kontrowersyjnych dokumentów kreacyjnych (m.in. Swastyki zmontowanej z prywatnych filmów Ewy Braun) oraz filmów edukacyjnych dla BBC związał się na stałe z kinem australijskim jako jeden z czołowych przedstawicieli nurtu ozploitation (filmów gatunkowych realizowanych na antypodach, wykorzystujących formułę hollywoodzkiego kina gatunkowego). Okazjonalnie realizuje filmy w USA (np. psychologiczny film science fiction Wspólnota). Kino Mory przełamuje wszelkie konwencje, łączy różne stylistyki i niemal zawsze przesycone jest niepokornym, surrealistycznym humorem.
1974 Swastyka / Swastika (doc.)
1976 Szalony Pies Morgan / Mad Dog Morgan
1983 Powrót Kapitana Niezwyciężonego / The Return of Capitan Invincible
1987 Skowyt III: Torbacze / Howling III: The Marsupials
1989 Wspólnota / Communion
2010 Zagadka Gertrudy Stein albo pół żartem, pół sztuka / The Gertrude Stein Mystery or Some Like It Art (doc.)
2011 Niemieccy synowie / German Sons (doc.)
2013 Absolutely Modern