Jak całkowicie zniknąć
Gerda poznaje Małą Rozbójniczkę w berlińskim metrze. Rozstaną się za dziesięć, może dwanaście godzin. Wzajemne zainteresowanie zamieni się w miłość, a miłość skończy się nad ranem. Przed dziewczynami jednak całe miasto i noc, przez którą płyną. W większości improwizowany, montowany na planie film oparty jest na rytmie, który porządkuje wszystko. Bohaterami są czerwień, błękit, blask miejskich świateł, hałasy i zapach letniej nocy. Fabuła ustępuje miejsca zapisowi chwili i osobistym notatkom. Film niczego nie opowiada. Przestaje być „produkcją”. Jest zaledwie intencją wzięcia kamery do ręki. Lub powinien sprawiać takie właśnie wrażenie.
Przemysław Wojcieszek
Reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Wrocławskim. Jest autorem scenariusza do filmu Poniedziałek Witolda Adamka, napisał również scenariusze do wszystkich swoich filmów. Zadebiutował jako reżyser w 1999 roku filmem Zabij ich wszystkich. W 2005 roku otrzymał Paszport „Polityki” w kategorii Film za oryginalne dzieła będące manifestem pokolenia 30-latków szukających dla siebie miejsca w naszej rzeczywistości. W 2004 roku zadebiutował w teatrze jako autor i reżyser sztuki Made in Poland. Dotychczas wyreżyserował dziesięć sztuk teatralnych. Filmy Doskonałe popołudnie, Made in Poland i Sekret były pokazywane na Berlinale.
2001 Głośniej od bomb / Louder Than Bombs
2004 W dół kolorowym wzgórzem / Down Colourful Hill
2005 Doskonałe popołudnie / The Perfect Afternoon
2010 Made in Poland
2012 Sekret / Secret