Za to że żyjemy, czyli punk z Wrocka
Druga połowa lat 70., Wrocław. W przejściu podziemnym na ulicy Świdnickiej i w okolicznym barze Barbara zaczynają się spotykać młodzi ludzie, którzy ewidentnie różnią się od szarych obywateli Polski gierkowskiej. Były spięte agrafkami czerwone koszule, skórzane kurtki i bardzo wąskie spodnie. Wszystkich łączyła muzyka punkowa i bunt przeciwko systemowi, który kojarzono jednoznacznie z „szarością” i z brakiem jakichkolwiek perspektyw na przyszłość. Za to że żyjemy, czyli punk z Wrocka Tomasza Nuzbana to podróż do genezy punkowej sceny muzycznej Wrocławia, gdzie narodziły się takie zespoły jak: Zwłoki, Kryzys, Twarz Pedała czy Klaus Mitffoch. Dawni punkowcy wracają do przeszłości. Próbują wyjaśnić fenomen wrocławskiego undergroundu. Opowiadają o sile prowokacji, protestach przeciwko władzy, pierwszych zadymach ze skinheadami i o niepowtarzalnej atmosferze buntu za wszelką cenę. Bez względu na konsekwencje.
Tomasz Nuzban
Urodzony w 1975 roku reżyser, scenarzysta i producent. Ukończył Wrocławską Szkołę Filmową Mastershot. Jego filmy opowiadają o niezależnej muzyce, kulturze i sztuce. Współpracuje z wrocławskimi zespołami muzycznymi i plastykami. Dokumentuje ich działalność oraz organizuje i współreżyseruje koncerty. Jest odpowiedzialny m.in. za realizację koncertu multimedialnego Wrocławska malaria zespołu Friktal w 2009 i zespołu PCH w 2010, obydwa odbyły się w Teatrze Versus. Za to że żyjemy… to jego pełnometrażowy debiut.
2014 Za to że żyjemy, czyli punk z Wrocka / For Being Alive