Sivas
Kilkuletni Aslan chce być księciem. Jednak szkolne przedstawienie o Śpiącej Królewnie, w którym chłopak gra, ujawnia społeczne podziały między uczniami. Biedniejsi muszą zadowolić się rolami krasnali. Skrzywdzony decyzją nauczyciela Aslan znajduje oparcie w pasterskim psie porzuconym po jednej z krwawych walk. Mimo to zwierzę nie uniknie psiej doli – na tureckiej prowincji miskę z jedzeniem trzeba sobie wyszarpać. Surowy krajobraz anatolijskiej zimy, który tak jak w filmach Ceylana jest tu równorzędnym bohaterem, uwypukla fatalizm debiutu Kaana Müjdeciego. Dziecięca wrażliwość ustępuje kalkulacji, dorastanie okazuje się szkołą przetrwania, a przemoc – jedynym zrozumiałym językiem. Choć kamera przyjmuje perspektywę Aslana, jest blisko ziemi i drży z gniewu, to reżyser nie pozwala sobie na czułość, jak np. Irańczyk Majid Majidi w swoich „dziecięcych filmach”. Pozbawiony sentymentalizmu, chmurny jak spojrzenie głównego bohatera Sivas dowodzi, że w kinie tureckim wybrzmiał nowy wyrazisty głos.
nagrody
Venice IFF 2014 – Special Jury Prize, Bisato d’Oro for Best Actor (Doğan Izci); Antalya Golden Orange FF 2014 – Special Jury Award for Best Film, Behlül Dal Special Jury Award (Doğan Izci), Best Editing; Angers European FF 2015 – Best Actor (Doğan Izci)Kaan Mujdeci
Turecki producent, reżyser i scenarzysta. W 2003 roku przeprowadził się do Berlina, by studiować reżyserię filmową. W trakcie pobytu w Niemczech parał się różnymi zajęciami – prowadził nielegalne kino, założył bar i sklep z ubraniami. W 2012 nakręcił dokument Fathers and Sons o walkach psów w Anatolii. Do tego tematu wrócił w swoim debiucie fabularnym, nagradzanym na wielu festiwalach Sivas.
2010 Tag der Deutschen Einheit (short)
2011 Fathers and Sons / Babalar ve Oğullari (short doc.)
2014 Sivas