Stopniowanie
Salon fryzjerski w Strefie Gazy. Kobiety, które się w nim spotykają, różni zarówno narodowość, podejście do religii i patriotyzmu, jak i stosunek do innych. Przychodzą tu i zatwardziałe konserwatystki, które przykrywają włosy chustą, i spragnione pokoju pacyfistki, i myślące wyłącznie o sobie egoistki postrzegające zakończenie konfliktu izraelsko-palestyńskiego w kategoriach zysku ekonomicznego (ciągłość pracy) albo miłosnego (stałą obecność partnera tuż obok). Nesserowie przyglądają się wojnie w sposób odległy od tego, do czego przywykliśmy w kinie. Zamiast gotowości do poświęceń w imię wyższej sprawy pokazują złość na odcinany dopływ energii elektrycznej i inne niedogodności codziennego życia. Zamiast żon i matek czekających na powrót mężczyzn z frontu oglądamy niezależne, pewne siebie kobiety, dla których konflikt jest nie tyle niezrozumiały, ile żałosny i dziecinny. Wreszcie zamiast marzeń o zwycięstwie – pragnienie świętego spokoju. Takiego obrazu Strefy Gazy nie znajdziemy w zachodnich mediach.
Arab Nasser, Tarzan Nasser
Reżyserzy bliźniacy. Przyszli na świat w Strefie Gazy w 1988 roku, rok po tym, kiedy ostatnie kino w tym regionie zostało zamknięte. Naprawdę nazywają się Ahmed i Mohamed Abu Nasser. W świat sztuki weszli dzięki Khalilemu Al Mozayenowi, wybitnemu palestyńskiemu awangardziście. O Nasserach zrobiło się głośno dzięki plakatom do fikcyjnych filmów hollywoodzkich, których tytuły pochodziły od nazw ofensyw Izraelczyków w Gazie. Stopniowanie to ich pełnometrażowy debiut reżyserski.
2010 Colourful Journay (short)
2013 Condom Lead (short)
2014 Suspended Time 'Zaman Muaalaq' (doc. short) (segment "director, "Apartment 10/14")
2015 Stopniowanie / Dégradé