WiNWiN
Inwestorzy ruszają na shopping. Nienagannie ubranym apostołom cyberkapitalizmu i ich dobrej nowinie zmaksymalizowanych zysków nikt się nie oprze. Hipnotyzują swoje ofiary – właścicieli firm, polityków, dziennikarzy, związki zawodowe – korporacyjną mantrą, w której jak refren wracają takie terminy jak „podbój światowych rynków” i „zrównoważony rozwój”. Jak na zbawicieli globalnego rynku przystało, czynią cuda – przejmują spółki za jedno euro, z wdziękiem korumpują ministrów, a rady nadzorcze obsadzają bezdomnymi. A wszystko to nie dla pieniędzy, lecz dla dobrobytu całego społeczeństwa. WiNWiN to prowokacyjna satyra polityczna, filmowy donos na świat finansjery, w którym słowa przestały mieć jakikolwiek związek z rzeczywistością. Okrągłe zdania rodem z generatorów ekonomicznego żargonu (częściowo inspirowane wypowiedziami menadżerów) twórcy wkomponują w sterylne, klaustrofobiczne wnętrza gabinetów i biurowców. Austriacki reżyser Daniel Hoesl jest niczym Bertolt Brecht pokolenia techno – tak jak twórca Świętej Joanny szlachtuzów, uprawia artystyczną dywersję, ukazując w krzywym zwierciadle mechanizmy rządzące współczesnym korporacyjnym kapitalizmem.
Daniel Hoesl
Urodzony w 1982 roku austriacki reżyser filmowy. Studiował sztuki multimedialne w Salzburgu i reżyserię na słynnym FAMU w Pradze. Jako asystent współpracował z takimi twórcami jak Ulrich Seidl i Michael Glawogger. Założyciel kolektywu produkcyjnego A European Film Conspiracy. Jego debiut pełnometrażowy, Soldatte Jeannette, w 2013 roku zdobył główną nagrodę na MFF w Rotterdamie. Wielbiciel pływania.
2005 Lecture in Unity (short)
2005 Lektion in Tango (short)
2008 The Truth (short)
2013 Soldatte Jeannette
2016 WiNWiN